Schedule
Deel 1 – Beginsels
1. Kostes vir dienste verhaal te word
Gelde, kostes of tariewe vir die volgende dienste word baseer op die verhaling van koste vir die lewering van die dienste—(c)afvalwater en rioolverwydering; en2. Kostes vir hulpdienste verhaal te word
(1)Gelde, kostes of tariewe vir hulpdienste word baseer op die verhaling van koste vir die lewering van die dienste.(2)Hulpdienste is daardie dienste wat redelikerwys nodig is vir, of bykomstig is tot, die effektiewe verrigting van munisipale dienste.(3)Hulpdienste sluit die volgende in, maar is nie beperk nie tot—(a)die oorweging van ’n aansoek;(b)die uitreiking van ’n sertifikaat, voorskrif, goedkeuring, toestemming deur die munisipaliteit;(c)die vervaardiging of installering van ’n item of werke deur die munisipaliteit;(d)die gebruik van ’n munisipale amptenaar se dienste;(e)huur van munisipale toerusting; en(f)die gebruik van munisipale infrastruktuur en geriewe.3. Subsidie
(1)Die munisipaliteit erken dat sommige lede van die gemeenskap in ’n beter posisie dan andere verkeer om te betaal vir en toegang te hê tot die dienste wat hulle gebruik. Die begroting van die munisipaliteit is gevolglik ’n belangrike meganisme om herverdeling in die gemeenskap te verseker en waar nodig sal kruissubsidiëring en subsidies van ander bronne gebruik word om aan hierdie herverdelingsoogmerk gevolg te gee.(2)Gesubsideerde dienste is daardie dienste ten opsigte waarvan die tariewe wat vasgestel word nie al die koste vir die lewering daarvan reflekteer nie. Die dienste is dikwels suiwer regulerend van aard en enige verliese ten opsigte van sodanige dienste word finansier deur belasting en gesubsideerde inkomste.(3)Tariewe vir die volgende dienste is nie genoegsaam om die koste vir die lewering van die dienste te verhaal nie en inkomste van belasting word gebruik vir finansiering daarvan—(a)brandbestrydingsdienste;(b)begraafplase en krematoria;(d)plaaslike sportfasiliteite;(f)ander dienste wat die munisipaliteit verplig word om te lewer.4. Gratis basiese dienste
(1)Die munisipaliteit onderskryf ’n beleid waarvolgens elke persoon geregtig is op gratis dienste van ’n minimum vlak ten opsigte van bepaalde basiese dienste.(2)’n Basiese diens is ’n munisipale diens wat noodsaaklik is om aanvaarbare en redelike lewenskwaliteit te verseker en wat, indien dit nie verskaf word nie, openbare gesondheid of veiligheid, of die omgewing, in gevaar sal stel.(3)Gratis basiese dienste geld ten opsigte van—(b)afvalwater en rioolverwydering;5. Tariewe koste-doeltreffend te wees
(1)Die munisipaliteit onderneem om tariewe koste-doeltreffend te hou en sal verseker dat—(a)dienste teen ’n algemeen aanvaarbare vlak gelewer word, en(b)verbetering in doeltreffendheid op alle terreine in die munisipaliteit bevorder word.(2)Die raad het ’n prestasiebestuurstelsel ingestel om te verseker dat planne wat beraam is wel implementeer word; dat hulpbronne so ekonomies moontlik bekom word, effektief en doeltreffend aangewend word en dat toepaslike diensleweringsmeganismes gebruik word.(3)Enige nie-kern funksie wat die munisipaliteit tans verrig sal so spoedig moontlik uitfaseer word, sonder om die gemeenskap te ontneem van ’n diens wat bydra tot lewenskwaliteit.(4)Dienste wat verskaf word terwyl daar nie ’n groot aanvraag daarvoor is nie, wat benede die werklike koste daarvoor gelewer word en wat vereis dat die munisipaliteit aansienlike infrastruktuur en ander fasiliteite daarvoor in stand moet hou, sal uitfaseer word behalwe waar die munisipaliteit wetlik verplig is om dit te lewer.(5)Die ekonomiese, effektiewe en doeltreffende gebruik van hulpbronne, die herwinning van afval, en ander toepaslike omgewingsoogmerke word aangemoedig en die raad sal toepaslike insentiewe oorweeg vir die bereiking van daardie doel;(6)Die munisipaliteit kan verskillende vlakke van diens lewer en kan verskillende tariewe vir die verskillende vlakke bepaal.(7)Wanneer tariewe bepaal word sal die vermoë van die verskillende kategorië van gebruikers binne redelike en koste effektiewe perke in ag geneem word ten einde groei in die munisipale gebied te bevorder.6. Volledige gebruik van inkomstebronne
(1)Die munisipaliteit sal verseker dat waar moontlik tariewe ingestel sal word in gevalle waar daar onekonomiese tariewe (d.i. te laag in verhouding tot die koste om die betrokke diens te lewer) is of waar daar geen of net nominale tariewe is.(2)Die munisipaliteit sal verseker dat—(a)tariewe vir dienste jaarliks hersien word;(b)tariefverhogings in ooreenstemming is met verhogings in die prys van goedere, materiaal en ander bronne wat bekom en gebruik word in die uitvoering van munisipale funksies; en(c)die tarief vir ’n bepaalde diens bereken word op so ’n wyse dat dit alle toepaslike kostes insluit. Dit beteken dat ’n tarief vir ’n diens ten minste die kapitaalkoste en rente daarop moet insluit sowel as die koste om die diens te bestuur en te bedryf, en die koste vir herstel, onderhoud en vervanging van tasbare bates in die gebruik daarvan.7. Gebruiker moet betaal vir dienste
(1)Ondanks die munisipaliteit se verbintenis tot gratis basiese dienste, huldig die munisipaliteit die standpunt dat gebruikers van dienste moet betaal vir dit wat hulle gebruik. Waar dit wel moontlik is om die verbruik van dienste te meet sal die munisipaliteit meetstelsels aanbring.(2)Alle huishoudelike gebruikers, met die uitsluiting van arm huishoudings, moet die volle bedrag betaal vir dienste gelewer.8. Surplusse
Die raad mag voorsiening maak vir surplusse op die inkomste wat van die volgende dienste ontvang word—(b)afvalwater en rioolverwydering;9. Kategorië van gebruikers
(1)Kategorië gebruikers van ongesubsideerde dienste sluit die volgende in—(a)huishoudelike gebruikers;(g)grootmaat gebruikers; en(2)(a)Die raad kan onderskei tussen tariewe vir gesubsideerde dienste soos bedoel in item 3.(b)Kategorië gebruikers vir gesubsideerde dienste kan die volgende insluit—(iv)Geregistreerde welsynsorganisasies(v)Nie-regeringsorganisasies goedgekeur deur die raad.(3)Die munisipaliteit sal gelykheid binne elke kategorie verseker.10. Rekeninge en optrede in gevalle van wanbetaling
(1)Elektrisiteit word gemeet in eenhede (kWh) en maksimum aanvraag (in kVA) en water in kiloliter. Die raad sal poog om ’n korrekte maandelikse rekening aan gebruikers te lewer deur meters maandeliks te lees.(2)Gebruikers word aangeslaan slegs vir werklike gebruik. In gevalle waar, vanweë onvermydelike omstandighede, dit nie moontlik is om meters te lees nie sal ’n gemiddelde gebruik vir rekeningdoeleindes gebruik word en sal die nodige aanpassing in die volgende maand gedoen word.(3)Streng aksie sal ingevolge die kredietbeheerbeleidverordening teen wanbetalers geneem word.Deel 2 – Elektrisiteit
11. Basiese koste
(1)Die raad mag ’n heffing vir basiese koste bepaal.(2)Die raad kan tussen verskillende kategorië gebruikers onderskei.12. Tariewe
(1)Die raad kan die volgende tariewe hef—(a)beskikbaarheidsgelde baseer op verbruik en kategorie gebruikers;(b)gelde vir gebruik in kWh, onderskei tussen die verskillende kategorië gebruikers;(c)gelde vir gebruik (per kVA aanvraag) ten opsigte van—(i)grootmaat gebruikers, en(d)kostes vir hulpdienste insluitend maar nie beperk tot nie die volgende—(iii)aansluitings, afsnydings, wanbetalers en heraansluitings.(2)BTW is waar van toepassing by die tariewe ingesluit en moet na gelang die koers in terme van die BTW-wetgewing, op/of afwaarts aangepas word.13. Gratis basiese dienste
Die vlak van gratis elektrisiteit beloop 50 kWh per huishouding per maand en is nie oordraagbaar na die daaropvolgende maand nie.Deel 3 – Water
14. Basiese koste
(1)Die raad mag ’n heffing vir basiese/beskikbaarheids koste bepaal.(2)Die raad kan tussen verskillende kategorië gebruikers onderskei.15. Tariewe
(1)Die raad kan die volgende tariewe hef—(b)gelde vir gebruik van water;(i)op ’n stygende glyskaal ten opsigte van huishoudelike gebruikers;(ii)op ’n stygende glyskaal ten opsigte van ander kategorie gebruikers, buiten huishoudelike gebruikers;(iii)deur die munisipaliteit, en(iv)ten opsigte van grootmaat watervoorsiening aan informele deurgangskampe.(c)Kostes vir hulpdienste insluitend, maar nie beperk tot nie die volgende—(iii)aansluitings, afsnydings, wanbetalers en heraansluitings.(2)BTW is waar van toepassing by die tariewe ingesluit en moet na gelang die koers in terme van die BTW-wetgewing, op/of afwaarts aangepas word.16. Gratis basiese dienste
Die vlak van gratis water beloop 6kl per huishouding per maand en is nie oordraagbaar na die daaropvolgende maand nie.Deel 4 – Afvalwater en rioolverwydering
17. Basiese koste
(1)Die raad mag ’n heffing vir basiese koste bepaal.(2)Die raad kan tussen verskillende kategorie gebruikers onderskei.18. Tariewe
(1)Die raad kan beskikbaarheidsgelde bereken en hef.(2)Die raad kan tussen verskillende kategorie gebruikers onderskei.(3)Die raad kan kostes vir hulpdienste, insluitend die volgende, hef—(c)aansluitings, afsnydings en heraansluitings.(4)BTW is waar van toepassing by die tariewe ingesluit en moet na gelang die koers in terme van die BTW-wetgewing, op/of afwaarts aangepas word.19. Gratis basiese dienste
Die vlak van gratis dienste ten opsigte van afvalwater en rioolverwydering word aan geïdentifiseerde behoeftige en arm huishoudings gesubsidieer deur middel van deernistoekenningsperke soos deur die raad vasgestel.Deel 5 – Vullisverwydering
20. Basiese koste
(1)Die raad mag ’n heffing vir basiese koste bepaal.(2)Die raad kan tussen verskillende kategorie gebruikers onderskei.21. Tariewe
(1)Die raad kan ’n tarief, baseer op die volgende, hef—(a)die getal verwyderings;(b)die gewig van ’n verwydering;(c)die getal houers verwyder;(e)enige ander faktor wat op die diens betrekking het.(2)BTW is waar van toepassing by die tariewe ingesluit en moet na gelang die koers in terme van die BTW-wetgewing, op/of afwaarts aangepas word.22. Gratis basiese dienste
Die vlak van gratis gratis vullisverwydering word aan geïdentifiseerde behoeftige en arm huishoudings gesubsidieer deur middel van deernistoekenningsperke soos deur die raad vasgestel.